Mitä tässä on minulle?

09.10.2020

Tämä kuva saa nyt toimia symbolina sille, mitä pyrin kirjoittamaan. Olet ehkä kuullutkin tarinan tästä kuvasta. Siinä sokeain koulun lapset menevät eläintarhaan, jossa he saavat kosketella kilttiä norsua. Kun he palaavat kouluun, opettaja kysyi heiltä jokaiselta vuorollaan, minkälainen eläin norsu on. Lapset vastasivat kokemuksensa mukaan. Yksi sanoi, että norsu on litteä ja ohut. Toinen sanoi, että se on paksu ja pyöreä, kolmas kertoi norsun olevan terävän ja luisen, neljäs kertoi norsun olevan kuin putken, jonka päässä on reikä. Kukaan lapsista ei kyennyt kohtaamaan koko norsua.

Niin kai nytkin, kun elämme korona-aikaa, harva pystyy näkemään kokonaisuutta. Olen ollut koko ikäni toisin ajattelija. Nyt se on ehkä haasteellisempaa kuin koskaan.

Ryhdyin kasvissyöjäksi vuonna 1978, en julistanut asiaa muille, se oli oma terveyssyistä tehty päätös. Voit varmasti kuvitella kuinka kummajainen olin tuohon aikaan. Lisäsin myöhemmin ruokavaliooni kalan helpottaakseni elämääni. Matkustaessani työkseni kaukoidässä, en kohdannut siellä minkäänlaisia ongelmia, mutta kotimaassa sitäkin enemmän. Nyt huvittuneena seuraan kuinka kasvisruokavalio jyrää ja sen puolesta puhujia riittää. Enää ei ole minkäänlaista vaikeutta noudattaa tuota ruokavaliota, päinvastoin.

Toinen asia, jossa koin olevani toisinajattelija oli lääkkeettömyys, tai pikemminkin luontainen lääkehoito. Noin 40 vuotta sitten, kun käytin poikaani lääkärissä laskettelumatkallamme Itävallassa, lääkäri kysyi haluanko kliiniset vai homeopaattiset lääkkeet hänelle. Mitä? Ihmettelin, mitä hän tarkoittaa ja luulin, etten ymmärtänyt kielen vuoksi. Mutta ei kyllä ymmärsin ja tuosta hetkestä lähtien olen käyttänyt lähes 100% vain luontaisia tai homeopaattisia lääkkeitä. Tässäkin asiassa ollaan pitkälti edistytty, sillä monet toisinajattelija lääkärit tiedostavat jo esimerkiksi ruokavalion vaikuttavan terveyteemme ja myös jotkut edelläkävijät suosittelevat tietyissä kehon vaivoissa vaikkapa jäsenkorjaajaa, eivätkä ole ensimmäisenä tarjoamassa puukkoa.

Kolmas asia onkin sitten jooga ja meditointi. Kun aloin 1980-luvun alussa joogata ja meditoida, niin sain vähintäänkin hullun leiman, vaikka joogaohjaajia jo Suomessakin löytyi. Nykytutkimukset osoittavat sekä meditaation, että mindfullnessin vaikuttavan ihmisen hyvinvointiin ja onnellisuuteen. Vain tietämättömät voivat sulkea nämä upeat asiat ulkopuolelleen.

Neljäs asia liittyy parhaillaan jylläävään pandemiaan, eli rokotteet. Minusta tuli rokotevastainen noin 25-30 vuotta sitten, kun tutustuin ranskalaisiin tutkimuksiin rokotteiden haitoista ihmisille.Tutkimukset osoittivat, että rokotteiden mukana ihmiset saavat aineita, jotka voivat vahingoittaa pysyvästi elimistöämme. Laajoja tutkimuksia on paljastanut sen, että sillä on vaikutusta mitä solupohjaa rokotteissa käytetään. Aikoinaan käytettiin apinan aivojen soluja, sairastuneista apinoista saadut solut aiheuttivat mm. taledomiaa ja sikiöiden epämuodostumia. Niistä luovuttiin kovan kohun jälkeen. Seuraavana alettiin käyttää synnyttäneiden äitien istukoiden soluja ja vähitellen siirryttiin sian aivoihin. Eikä pelkästään solupohjat ole meille vaarallisia, vaan myös esimerkiksi alumiini, jota tarvitaan siihen, että ihmisen elimistö ottaa rokotteen vastaan. Alumiinin on todettu aiheuttavan lasten autismia. Vaikka faktaa on tiedossa, niin tässäkin suhteessa olen saanut kuraa niskaani, koska en ole suostunut rokotettavaksi, enkä ole antanut rokottaa tytärtäni. Sikainfluenssan aikoihin pyrin olemaan asiasta hiljaa, mutta kun läheiset ystäväni saivat tietää, etten rokota itseäni, enkä tytärtäni, sain kyllä kuulla kuinka vastuuntunnoton olen. En voinut edes todeta, että olin oikeassa, kun narkolepsiatapauksia alkoi ilmetä jopa tyttäreni luokkakaverilla, joka joutui jättämään Ypäjän Hevosopinnot kesken, kun hän ei pysynyt hereillä ratsastaessaan.

Nyt en voi sanoa muuta kuin olevani täydellisen toisinajattelija tämän koronapandemian suhteen. Yritän sulkea suuni, vaikka löydän lukemattomia tutkimuksia ja videoita lääkäreiltä, joiden kanssa olen samaa mieltä. Kuolleiden ilmoitetut määrät eivät ole mitenkään järisyttäviä, jos rinnalle laitettaisiin syysinfluenssaan vuosittain kuolevat. Maskipakkohysteria on huipussaan, miten voit edes luottaa pääministerin sanaan, joka sanoo, että keväällä sanoimme, että maskit eivät auta, vain siksi, että maskeja ei riittänyt kaikille. Suurta teatteria saamme nyt seurata katastrofaalisin seurauksin.

Katson kaunista keltavihreää metsäistä maisemaa edessäni ja huokaan, mitä tässä on minulle? Mitä voin oppia ja oivaltaa nyt? En voi muuttaa maailmaa, mutta aina voin muuttaa sen, mitä siitä ajattelen - taas kerran.

Kuvan lähde: Pixapay

Kuinkas kävikään..

Otsikkosi Menee Tähän

Kirjoita alaotsikko tähän

Tässä tekstisi alkaa. Voit klikata tästä ja alkaa kirjoittamaan. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi.

Ea commodi consequatur quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla.