Asiantuntija sisäisenä kouluttajana

Oman työni ohella koulutan muita

Miksi:

Usein yrityksissä ja julkisella sektorilla asiantuntijan työn kuvaan kuuluu myös kouluttaminen. Jos siihen ei ole saanut minkäänlaista koulutusta, se voi usein tuntua liian kuormittavalta. Toisaalta asiantuntija voi kokea, ettei saa viestiä menemään perille.

Jo päivän mittainen pedagoginen koulutus antaa varmuuksia toimia kouluttajana ja valmentajana. Kouluttajilla on omat niksinsä ja keinonsa pitää kuulijoiden vireyttä yllä. Koulutus vahvistaa myös ammatillista esiintyjän roolia.

Mitä:

Koulutuksen tai luennon suunnittelu

• aloituksen tärkeys / esityksen punainen lanka / fokus
  • mielenkiinnon herättäminen ja sen ylläpito

Kouluttajan / luennoitsijan taidot ja luonteva esiintyminen

• kuulijoiden mukaan otto / innostavuus ja motivointi
  • eleet ja esittäminen, äänenkäyttö ja maneerit

Kuulijoiden erilaisuuden huomiointi

• kuusi erilaista tapaa vastaanottaa tietoa
  • oma persoonallinen tapa kouluttaa ja luennoida
  • hyvin muotoiltu tavoite kouluttajana tai luennoitsijana

Miten:

Käytämme koulutusmenetelminä sekä NLP:tä että draamaa. Molemmat ovat käytännönläheisiä ja helposti omaksuttavia tapoja oppia uusia tapoja kouluttaa ja suunnitella toimivia koulutuksia tai luentoja.

Kenelle:

Koulutus sopii henkilöille, jotka oman työnsä ohessa kouluttavat henkilökunnalle organisaation sisäisiä muutoksia, työtehtäviä, järjestelmä/lakimuutoksia tms. tai käyvät yrityksen asiantuntijana puhumassa tilaisuuksissa, messuilla, kouluissa ym. tai toimivat yrityksen tuotekouluttajina.

Tavoite:

Koulutuksen tärkein tavoite on oman monipuolisen kouluttajaroolin sisäistäminen ja kuulijoiden erilaisuuden huomioiminen, sekä oman kouluttajan keinorepun rakentaminen.

Toteutus:

Asiakkaan tiloissa päivän koulutuksena päivän koulutuksena taikahden päivän koulutuksena, joista toinen käytetään harjoitteluun

Hinta:

Pyydä tarjous! Räätälöimme juuri teille sopivan koulutuksen.

Lupaus:

Jokainen osallistuja saa koulutuksissa koulutusmateriaalina: Triangles koulutuskortit ja Avain ihmistuntemukseen kirjan (arvo 60 €), joiden avulla kouluttaja löytää erilaiset oppimistavat, sekä omat vahvuutensa ja kehittämisalueensa kouluttajana. Vaikeatkin koulutustilanteet helpottuvat.